Матеріал для опрацювання.(теорія)

Алгоритм за яким ми будемо працювати на цьому уроці:

Мої блоки Scratch.

В програмуванні існує поняття функцій, які у Scratch називають – мої блоки. Функції використовують для того, щоб полегшити процес створення( написання) коду. Коли алгоритм має досить великий обсяг (велику кількість команд), гарною практикою є – розподіл цих команд.

В залежності від дії, яка виконується на певному кроці алгоритму, можна розділити ці дії. Об’єкти у Scratch в одному алгоритмі можуть і анімацію виконувати і рахувати і т.д . Гарною практикою є – за необхідності звертатися до потрібної функції (блоку).

Людині буває досить важко орієнтуватися в великої кількості команд при створенні програми. Розподіл по функціям (блокам) полегшує цю задачу.

Як створити в Scratch блоки:

При звертанні до блоку “приклад”, кіт постійно повертається.

Увага!

Коли працюєш з блоками, необхідно пам’ятати, що блоки працюють поки їх не зупинять .

При створенні великих алгоритмів без блоків у Scratch, може виникнути велика кількість так званих накладань, коли одночасно виконуються різні дії, які заважають одна одній. Тому необхідно використовувати мої блоки. В інших мовах програмування (блоки) функції , також присутні.

Матеріал для опрацювання.(гра)

Гра в якій ведмідь має ловити рибу! Та зустрічає випадкових пінгвінів та ведмедів. Якщо зустрівся з великим ведмедем програє.

(Приклад працює на ПК)

https://scratch.mit.edu/projects/488909144

Псевдокод:

Ведмеді:

  1. Коли гра почалась образ ведмедя 1 з’явитися. (образ ведмедя 2 сховати).
  2. МОЇ БЛОКИ:
  3. Якщо, стрілочка праворуч, образ 1 змінювати.
  4. Якщо ліворуч – образ 2 показати. Образ 1 сховати, та змінюватися.
  5. Якщо доторкнувся великого ведмедя – зупинити все.

Сцена:

Якщо – стрілочка ліворуч або праворуч натиснута, то змінювати сцени кожні 2 секунди. В іншому випадку цього не робити.

Риба:

Якщо – стрілочка ліворуч або праворуч натиснута.

Випадково з’являтися з верху сцени, у випадковій точці.

переміщуватися в низ по осі у.

Якщо – стрілочка ліворуч натиснута, переміщуватися по осі х праворуч.

Якщо – стрілочка праворуч натиснута, переміщуватися по осі х ліворуч.

Якщо доторкнувся до ведмедя, змінювати рахунок+1.

Пінгвін:

Виконувати рух, в залежності від події.

Розподіл:

Перший блок (якщо праворуч натиснуто).

Другий блок (якщо ліворуч натиснуто).

Третій блок (якщо не натиснуто).

Сліди:

З’явитися – в залежності від події (натиснення ліво право) в певній точці.

Мої блоки:

Блок клавіша ліво натиснуто (Виконувати дії: (з’явитися зникнути)в циклі)в певних точках.

Блок клавіша право натиснуто (Виконувати дії: (з’явитися зникнути)в циклі)в певних точках.

Великий ведмідь:

коли прапорець натисното, випадково з’являтися з ліва.

В циклі:

Якщо праворуч натиснуто, рухатися ліворуч.

Якщо доторкнувся краю сцени зникнути.

Якщо ліворуч натиснуто, рухатися ліворуч.