Матеріал для опрацювання.(теорія)
Алгоритм за яким ми будемо працювати на цьому уроці:
Мої блоки Scratch.
В програмуванні існує поняття функцій, які у Scratch називають – мої блоки. Функції використовують для того, щоб полегшити процес створення( написання) коду. Коли алгоритм має досить великий обсяг (велику кількість команд), гарною практикою є – розподіл цих команд.
В залежності від дії, яка виконується на певному кроці алгоритму, можна розділити ці дії. Об’єкти у Scratch в одному алгоритмі можуть і анімацію виконувати і рахувати і т.д . Гарною практикою є – за необхідності звертатися до потрібної функції (блоку).
Людині буває досить важко орієнтуватися в великої кількості команд при створенні програми. Розподіл по функціям (блокам) полегшує цю задачу.
Як створити в Scratch блоки:
При звертанні до блоку “приклад”, кіт постійно повертається.
Увага!
Коли працюєш з блоками, необхідно пам’ятати, що блоки працюють поки їх не зупинять .
При створенні великих алгоритмів без блоків у Scratch, може виникнути велика кількість так званих накладань, коли одночасно виконуються різні дії, які заважають одна одній. Тому необхідно використовувати мої блоки. В інших мовах програмування (блоки) функції , також присутні.
Матеріал для опрацювання.(гра)
Гра в якій ведмідь має ловити рибу! Та зустрічає випадкових пінгвінів та ведмедів. Якщо зустрівся з великим ведмедем програє.
(Приклад працює на ПК)
https://scratch.mit.edu/projects/488909144
Псевдокод:
Ведмеді:
- Коли гра почалась образ ведмедя 1 з’явитися. (образ ведмедя 2 сховати).
- МОЇ БЛОКИ:
- Якщо, стрілочка праворуч, образ 1 змінювати.
- Якщо ліворуч – образ 2 показати. Образ 1 сховати, та змінюватися.
- Якщо доторкнувся великого ведмедя – зупинити все.
Сцена:
Якщо – стрілочка ліворуч або праворуч натиснута, то змінювати сцени кожні 2 секунди. В іншому випадку цього не робити.
Риба:
Якщо – стрілочка ліворуч або праворуч натиснута.
Випадково з’являтися з верху сцени, у випадковій точці.
переміщуватися в низ по осі у.
Якщо – стрілочка ліворуч натиснута, переміщуватися по осі х праворуч.
Якщо – стрілочка праворуч натиснута, переміщуватися по осі х ліворуч.
Якщо доторкнувся до ведмедя, змінювати рахунок+1.
Пінгвін:
Виконувати рух, в залежності від події.
Розподіл:
Перший блок (якщо праворуч натиснуто).
Другий блок (якщо ліворуч натиснуто).
Третій блок (якщо не натиснуто).
Сліди:
З’явитися – в залежності від події (натиснення ліво право) в певній точці.
Мої блоки:
Блок клавіша ліво натиснуто (Виконувати дії: (з’явитися зникнути)в циклі)в певних точках.
Блок клавіша право натиснуто (Виконувати дії: (з’явитися зникнути)в циклі)в певних точках.
Великий ведмідь:
коли прапорець натисното, випадково з’являтися з ліва.
В циклі:
Якщо праворуч натиснуто, рухатися ліворуч.
Якщо доторкнувся краю сцени зникнути.
Якщо ліворуч натиснуто, рухатися ліворуч.