Матеріал для опрацювання.
Алгоритм, за яким ми будемо працювати на цьому уроці:
Цей урок буде присвячений малюванню. Ми навчимо нашого виконавця кота малювати: Зірку (зірки), багатокутники .
Зірки.
Код виглядає так:
- Коли натиснуто прапорець ( ця команда, є сигналом для початку роботи виконавцем).
- Отримавши сигнал – виконавець очищує сцену, щоб вона була пуста.
- Опустити олівець.( виконавець зможе залишити лінію при виконанні переміщення.)
- Далі ідуть команди:
- Переміститись на 100 кроків.
- Повернути на 144 градусів.
- Ці команди повторюють 5 рази.( Оскільки зірка має 5 сторін).
Результат виглядає так:
П’ять повторень робимо оскільки ця зірка має 5 кутів. Кут повертання кота при малюванні зірки – 144 градусів. Так відбувається, оскільки кіт має повернутися в ту саму точку, звідки почав малювання.
Пояснення:
- 144*5=720 градусів (кіт повертає під час виконання малюнку зірки).
- 360 градусів має коло( треба пройти, щоб повернутися в тут саму точку по колу).
- Кіт проходить 2 кола 720/2=360.
Приклади різних зірок :
Перший приклад:
Другий приклад:
Виконавця можна навчити малювати різні химерні зірки та візерунки. Для цього використовуємо багаторазового повторення простих фігур.
Багатокутники.
Починаючи малювати випуклу фігуру та роблячи повороти – ми повертаємось в ту саму точку, звідки вийшли, обійшовши 360 градусів по колу від прямих (сторін багатокутника), з яких звертаємо.
Наприклад:
Наприклад:
Ми бачимо: 8*45=360 градусів.
Якщо хочемо 16 кутник кут 22,5 градусів 16*22,5=360
Необхідно звернути увагу, що це правило працює лише для випуклих фігур.
Приклад:
В такому випадку використання циклу з одними командами для всіх вершин неможливо.
Наш виконавець їде за напрямком, не перетинаючи границю кола. В якийсь момент він повертає в межі кола. Тому, сума поворотів кутів від прямої не може бути 360 градусів, в цій фігурі.
Нашому виконавцеві необхідно пояснити, всі повороти та відстань, яку треба пройти на кожному відрізку.
Подивимось на малюнок:
Алгоритм дії був такий:
- Кіт пройшов та намалював через три вершини прямокутника з кутами 90 градусів.
- Кіт повернув на половину 90 градусів та пройшов за напрямком намалювавши пряму.
- Знаходячись на точці, яку визначили центром кола, взяли 4 сектори по 90 градусів, і повернули на 3 сектори. (3*90=270).
- Виконавець пройшов за напрямком намалювавши пряму.( зімкнувши всі точки фігури)